Asociația pentru Consumatori Botoșani (APC) a participat la conferința „Iași – Capitala Consumatorilor din România”

Un reprezentant al Asociației pentru Consumatori Botoșani (APC) a participat la conferința „Iași – Capitala Consumatorilor din România”. Conferința s-a desfășurat în perioada 18 – 19 august 2022, în Sala „Vasile Pogor” a Primăriei Municipiului Iași. Evenimentul, organizat de Primăria Municipiului Iași, în colaborare cu Confederația Națională a Federațiilor și Asociațiilor de Consumatori – Convenția CONROM, a fost dedicat marcării a 30 de ani de la adoptarea principalului act normativ care reglementează domeniul protecției consumatorilor: Ordonanța de Guvern nr. 21 / 1992.

Alături de primarul Mihai Chirica  au mai fost prezenți: președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Miron Constantinescu, directorul general ANPC, Paul Silviu Anghel, Irina Chirițoiu, director European Consumer Center România, Mirel Rogalschi, comisar șef adjunct în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Botoșani precum și comisarii șefi adjuncți ai Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor din Regiunea de Nord-Est. De asemenea, Liviu Fenoghen, directorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), care a avut o intervenție pe tema „Evoluții în activitatea CSALB, de intermediere a negocierilor dintre consumatori și bănci / IFN-uri”.

La eveniment au mai participat și reprezentanți ai autorităților locale, ai Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței din Republica Moldova, precum și ai altor organizații neguvernamentale cu activitate în acest sector.

Reprezentanta APC Botoșani, doamna profesoară Carmen Silvia Ciobanu, s-a implicat activ în discuțiile  despre reglementările naționale și europene privind protecția consumatorilor, soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor bancare, utilizarea platformelor existente și crearea unei platforme comune cu Republica Moldova, schimburi de bune practici între membrii organizațiilor neguvernamentale de protecția consumatorilor, analiza unor cazuri concrete, discuții despre clauzele abuzive atât în mediul online cât și în mediul bancar.

Au fost prezentate elemente din legislația europeană și adaptarea acesteia la cadrul legislativ românesc, rolul protecției consumatorilor în relațiile cu autoritățile, problema consiliilor consultative de protecție a consumatorilor și asociației române de standardizare precum și problemele dublului standard, ale energiei și  consumatorilor vulnerabili.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.