La cea de-a XX-a ediție a Galei Societății Civile au fost înscrise 146 inițiative civice: 110 proiecte, 15 programe și 21 campanii de comunicare pe teme sociale, implementate în perioada 2020-2021. Județele Dolj, Cluj și Dâmbovița sunt fruntașe la înscrierile din afara Bucureștiului.
Cele mai multe înscrieri provin de la organizații din București: 90 proiecte, capitala fiind urmată de județele Dolj cu 9 proiecte, respectiv Cluj și Dâmbovița cu câte 5 proiecte. Topul înscrierilor continuă cu județul Ilfov – 4 proiecte, Iași, Sibiu și Timiș cu câte 3 proiecte și Caraș-Severin și Suceava cu câte 2 proiecte. Județele Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Buzău, Constanța, Ialomița, Satu Mare și Vrancea sunt reprezentate în competiție cu câte un proiect.
Din cele 146 proiecte, programe și campanii de comunicare depuse în competiția Gala Societății Civile 2022, 75 au avut acoperire națională, 23 locală, 9 județeană, 23 regională și 16 internațională.
Cele mai multe inițiative au fost înscrise în secțiunile: Premiul Special pentru INOVAȚIE – 31 proiecte, Educație, Învățământ, Cercetare – 28 proiecte, urmate de Proiecte și campanii de Volutariat – 23 proiecte și Campanii de comunicare pe teme sociale – 21 campanii.
Proiectele înscrise la cea de-a XX-a ediție a Galei Societății Civile vor fi evaluate de către 55 de specialiști în implementarea și evaluarea proiectelor, cercetători, sociologi, jurnaliști, lideri și formatori de opinie ai societății civile și ai sectorului non-profit și reprezentanți ai sectorului privat. Evaluarea proiectelor se va face în două etape:
- 21 iunie – 12 iulie 2022: evaluarea și notarea proiectelor din cadrul fiecărei secțiuni din categoriile competiției (A, B, C, D) și stabilirea ierarhiei și a câștigătorilor;
- 21 iulie – 4 august 2022: evaluarea și notarea proiectelor câștigătoare ale Premiului I de la secțiunile din cadrul Categoriilor A și B pentru stabilirea câștigătorului Marelui Premiu al Galei Societății Civile 2022, dar și stabilirea câștigătoriilor Premiilor pentru Impact Social, cu ajutorul unui juriu dedicat de Impact Social.
Premiile pentru Impact Social sunt dezvoltate alături de Ashoka România, partener strategic, și vor fi acordate de un juriu special, format din 5 membri ai comunității Ashoka România. Aceștia vor evalua top 5 proiecte cel mai bine notate în urma primei etape de jurizare GSC, înscrise în categoria A, pe baza următoarelor criterii: relevanță, rezultate, durabilitate și nou introdusul criteriu – Nivelul de impact și potențialul de impact.
Cei 5 membri ai Juriului pentru Impact Social sunt: Ovidiu Ana – Director Executiv Fundația Orange | Diana Berceanu – Director de Programe Filantropie și Implicare Civică în cadrul Fundației Româno-Americane (RAF) | Denise Matu – Fundraising Coordinator la A.R.T. Fusion | Ana Murray – Director Ashoka România | Eugen Vaida – Director Executiv pentru România al The Prince’s Foundation și Ashoka Fellow.
Ashoka este cea mai mare organizație globală de promovare și sustinere a antreprenoriatului social și a inovației sociale, prezentă începând din 2017 și în România unde își propune să contribuie la crearea unei societății în care fiecare persoană este un creator de schimbare, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva probleme sociale și a genera schimbări sistemice.
Festivitatea de anunțare a premiilor va avea loc la finalul lunii septembrie. Ceremonia va încheia ediția a XX-a a competiției anuale și va celebra cei 20 de ani pe care Gala Societății Civile îi împlinește anul acesta.
Gala Societății Civile a premiat, în cele 19 ediții de până acum, peste 840 de inițiative care au adus schimbări pozitive majore în societate, proiecte generate de sectorul neguvernamental, care investesc în România și în viitorul său. La ediția din 2021, Marele Premiu al Galei Societății Civile a fost acordat inițiativei Code for Romania TaskForce, un proiect al organizației Code4Romania, înscris în secțiunea „Proiecte și campanii de Voluntariat”.
Gala Societatii Civile este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri principali: UniCredit Bank, Rompetrol
Partener pentru Sustenabilitate: Lidl România
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Partener Secțiune Sănătate: Secom Healthcare
Partener Secțiune Dezvoltare economică și socială: Mastercard
Parteneri media: IQads.ro, News.ro, Zile și Nopți, Biz, România Pozitivă, Știri ONG
Parteneri tradiţionali: Gavrilă&Asociaţii, Netvibes România, MediaTrust România
Pentru mai multe informații despre Gala Societății Civile 2022, vizitați www.