Peste 40 de profesori din Colegiul Național ”A.T. Laurian” au semnat un memoriu privind intenția de numire a unui director general interimar din afara colegiului

Peste 40 de profesori din Colegiul Național ”A.T.Laurian” au semnat pentru asumarea și depunerea la Inspectoratul Școlar Județean a un memoriu prin care își exprimă nemulțumirea privind intenția de numire a unui director general interimar din afara colegiului.

Procedura netransparentă și nejustificată este criticată de cadrele didactice, în condițiile în care la nivel oficial național, se promovează transparența și depolitizarea învățământului. O delegație a profesorilor laurieni a ținut să fie de față când se depune memoriul, ocazie cu care s-a discutat și cu Ada Macovei, inspectorul școlar general adjunct rămas la mantinelă. Numirea directorilor interimari a fost programată pentru astăzi, 19 august, la ora 14, în Consiliul de administrație al ISJ, însă niciun anunț public în acest sens nu a fost făcut de I.S.J.

Comunicarea informației s-a făcut, așa cum Ada Macovei  a declarat, doar pe un grup de socializare al directorilor în funcție. În același timp, întrebată care sunt criteriile de evaluare a candidaților la funcțiile interimare, inspectorul general a precizat că procedurile nu impun astfel de criterii.Pentru funcția de director general la ”A.T.Laurian” își depuseseră acordurile de funcție Mihaela Prăjinariu – actualul manager al colegiului și profesorul Corneliu Furtună, care nu are ore în instituția de renume a județului.

Ada Macovei a confirmat că dintre cei doi cel care are șansele cele mai mari este cel de-al doilea, însă fără a justifica în vreun fel oficial și instituțional opțiunea. Profesorii sunt consternați în fața unei astfel de decizii, care propune în fruntea unui colegiu de o mare anvergură a unui cadru didactic din afară, în condițiile în care sunt atâția dascăli cu performanțe deosebite, de nivel național și internațional, atât pe linie managerială cât și pedagogică în cadrul colegiului botoșănean.

”O percepem ca pe o sancțiune la adresa noastră și nu înțelegem ce se reproșează. Nu s-a întâmplat niciodată în 30 de ani, de când predau la acest liceu, așa ceva. Pur și simplu nu înțelegem cum gândesc decidenții politici de la nivelul județului și este inadmisibil ca școala să înceapă în aceste condiții. Trecem printr-o perioadă suficient de dificilă și fără astfel de stângăcii decizionale, ca să nu le numim altfel”, declara unul dintre profesori în fața I.S.J. 

Pentru că singurul argument adus de Ada Macovei pentru inerenta numire a lui Corneliu Furtună la Laurian a fost acela al lipsei depunerii altor acorduri de intenție pentru funcția de director plin din partea dascălilor din Laurian, alți cinci profesori au completat acordurile în fața inspectoratului pentru ca decidenții să aibă de unde alege.  

Iata si ce contine memoriul depus:

Colectivul de cadre didactice de la Colegiul Național „A. T. Laurian” se opune categoric schimbării conducerii liceului nostru din motive politice. Această schimbare este, în opinia noastră, neîntemeiată și abuzivă. Nu putem accepta directori înregimentați politic, străini de cultura organizațională a școlii, în locul actualilor manageri a căror activitate s-a dovedit performantă în ultimii 10 ani.
Conducerea noastră a contribuit major la dezvoltarea instituției în care ne desfășurăm activitatea, atât ca manageri, cât și ca dascăli.

Argumentele care stau la baza menținerii actualei conduceri sunt:

  1. Directorii actuali au avut performanțe notabile ca manageri în ultimii 10 ani:
    a. promovabilitatea elevilor la examene naționale (peste 95%);
    b. titlurile obținute de colegiu (Școala Europeană, membru fondator al Alianței Colegiilor Centenare, Certificat de Calitate pentru învățământul bilingv francofon Label Franceducation, Centru de testare ECDL, Centru de testare Cambridge, Centru de pregătire DELF, diplome de excelență, etc.);
    c. obținerea calificativelor FB în toți acești ani de activitate managerială cu punctaje peste 95.
    d. obținerea, în urma evaluării externe de către ARACIP, a 3 calificative Excelent și 21 calificative FB pe cele 3 domenii evaluate: capacitate instituțională, eficacitate educațională și managementul calității (calificativele excelent fiind singurele din județ);
    e. obținerea gradației de merit – secțiunea personal de conducere, de către doamna Prăjinariu Mihaela, cu cel mai mare punctaj, în 2021 (respectiv 147,5 din 150), ca urmare a activității manageriale din ultimii 5 ani;
    f. actualul director Mihaela Prăjinariu a obținut cea mai mare medie pe țară (din cei 10.000 de candidați prezenți în cele 2 sesiuni) la Concursul de ocupare a posturilor de directori din 2016, iar echipa pe care o formează cu profesorul Ioan Onofrei (director adjunct) a obținut, la același examen, cel mai mare punctaj al unei echipe manageriale din țară.
    g. implicarea echipei manageriale în zeci de proiecte europene, naționale, județene și locale;
    h. facilitarea implicării cadrelor didactice ale școlii în parteneriate cu instituții educaționale cu scopul creșterii prestigiului unității (Ambasada Franței,
    Consiliul Britanic, Alianța Colegiilor Centenare, EduManager, Educativa, etc.)
    i. au susținerea Consiliului Profesoral în procent de ………
    j. atragerea fondurilor nerambursabile prin numeroase proiecte derulate la nivel național (de ex ultimul fiind ATL Smart cu o finanțare obținută de la OMV Petrom de aproximativ 50000 Euro) și internaționale (cel puțin 10 proiecte Comenius, Erasmus, eTwining) care au permis dotarea complexă a laboratoarelor, terenurilor de sport, sălilor de clasă, dar și pregătirea la standarde europene a cadrelor didactice și a elevilor din Laurian
    k. colaborarea eficientă cu autoritățile locale privind administrarea, întreținerea și modernizarea celor 6 corpuri de clădire (de exemplu finalizarea sălii de sport din corpul B, a amfiteatrului din Corpul B, modernizarea Aulei din corpul A – spații care deservesc întreaga comunitate, finalizarea corpului de legătură, etc)
    l. introducerea catalogului electronic/platformei Adservio în liceu, în 2014 – fiind astfel singura școală din județ care a asigurat o comunicare directă între elevi – profesori – părinți și a înlesnit desfășurarea lecțiilor online încă de la începutul pandemiei
    m. participarea la numeroase ediții ale Galei EduManager, evenimente care au generat creșterea imaginii școlii la nivel național
    n. sprijinirea formării continue a cadrelor didactice prin parteneriate cu Ministerul Educației, Adservio, Olimp Net S.R.L., Institutul Francez, CCD Botoșani și alți parteneri educaționali
    o. facilitarea derulării activităților extrașcolare prin organizarea de cluburi, ateliere, școli de Vară, vizite de documentare, conferințe internaționale (singura simulare ONU – BTMUN organizată în 8 ediții de către laurieni)
    p. asigurarea logisticii atât pentru organizarea examenelor Cambridge și DELF, cât și a Centrului de Testare ECDL, activități care au consacrat liceul la nivel național ca centre de pregătire și testare lingvistică și IT
    q. asigurarea logisticii pentru organizare etapelor județene, regionale și naționale a multiplelor olimpiade și concursuri organizate în Laurian
    r. crearea unei culturi organizaționale pentru realizarea performanței (atmosferă colegială, călduroasă, încurajarea inițiativei, etc.)
    s. consolidarea relațiilor echipei manageriale cu beneficiarii direcți și indirecți ai educației;
    t. atragerea de sponsorizări și donații benefice derulării activităților din școală și modernizării spațiilor școlare
    u. gestionarea cu maximă eficiență și responsabilitate a activității educaționale în contextul pandemiei de Covid 19, prin respectarea tuturor normelor sanitare
    v. disponibilitate față de toate solicitările IȘJ (mobilitatea personalului, concursuri, olimpiade, examene naționale etc.) prin punerea la dispoziție a resurselor umane sau materiale în orice moment al anului
    w. în școală elevii au avut creat un climat de siguranță, propice dezvoltării personale, au fost încurajate exprimarea liberă, obținerea de competențe, deschiderea spre viitor și implicarea în societate,
    x. colaborarea cu asociația părinților a fost excelentă și a reflectat bunele intenții ale tuturor celor implicați.
    Purtăm pe umeri datoria formării generațiilor viitoare, pentru o societate mai bună. Profesioniștii de mâine se formează astăzi, iar aceștia nu pot fi formați decât de profesioniști.
    În acest sens, solicităm Consiliului de Administrație al I.Ș.J. Botoșani, un răspuns scris. În lumina argumentelor prezentate mai sus, ne delimităm ferm de imixtiunea politicului în sistemul educațional și susținem orice echipă managerială, formată din profesori titulari ai Colegiului Național A.T. Laurian.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *